KBO Senioren Delden

Wie zijn wij?

KBO Senioren Delden is een vereniging van, voor en door leden. We zijn een bloeiende afdeling, al jaren de grootste Seniorenvereniging in Delden. Steeds weer sluiten zich nieuwe leden aan en dat is de motor waarop wij onze afdeling levendig en gezellig kunnen houden.

We zijn aangesloten bij KBO Senioren Overijssel, een overkoepelende organisatie voor Overijsselse en Drentse KBO afdelingen, samen goed voor meer dan 10.000 leden. Samen met andere provincies zijn zij aangesloten bij het KBO Senioren Netwerk Nederland, de grootste seniorenorganisatie van Nederland.

Dankzij de inzet van vele vrijwilligers helpen we de senioren in Overijssel alsook in Delden het leven een stuk leuker en gemakkelijker te maken.

Er worden door KBO Senioren Delden diverse activiteiten aangeboden. Deze middagen zijn een ontmoetingsplek waar naast de gezelligheid en ontspanning, culturele en educatieve activiteiten een belangrijk onderdeel zijn.

We organiseren het jaar door diverse activiteiten. Elkaar ontmoeten en contacten leggen vinden we zeer belangrijk. Vrijwilligers zetten dan ook hun beste beentje voor om activiteiten voor onze leden te organiseren, inderdaad voor en met elkaar. Voorbeelden hiervan zijn de vaste toppers: de zangmorgens, kaart- en bingomiddagen, fietstochten en diverse activiteitenmiddagen. Elk jaar proberen we ook speciale activiteiten te organiseren. Zo houden we de zaak levendig.

We stellen jaarlijks een nieuw gevarieerd programma samen maar dat betekent niet dat we als bestuur alles alleen doen of zelf bedenken. Daar waar mogelijk wordt samengewerkt met de overige afdelingen en maken we gebruik van de diensten van de KBO Senioren Overijssel. Natuurlijk luisteren we ook naar specifieke wensen van onze leden.

Er zijn allerlei redenen waarom iemand lid is van de KBO Senioren Delden. De een vindt de behartiging van de belangen van senioren, op het gebied van welzijn, wonen en zorg van belang. Dat de stem van senioren gehoord wordt bij de plaatselijke overheid. Een ander wil graag deelnemen aan de activiteiten van de afdeling. Weer een ander gaat voor de voordelen die de KBO Senioren biedt, of steunt de KBO uit solidariteit.

Wij zijn een afdeling van KBO Senioren Overijssel. U kunt op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen en voor senioren belangrijke onderwerpen en activiteiten.

Deze onderwerpen verschijnen in het maandblad “ONS magazine voor senioren.”

We hopen u snel te mogen ontmoeten!!