Fietstocht – augustus 2023

Extra lange fietstocht KBO Senioren Delden

Woensdag 2 augustus was een groep van 26 leden van de KBO Delden klaar voor de extra lange fietstocht van ongeveer 50 kilometer. Op 5 juli werd deze tocht afgelast i.v.m. een afgegeven weeralarm voor onze provincie.

Rond 10:00 uur stond dit keer het vertrek gepland. De regen viel echter met bakken uit de lucht waardoor 9 personen besloten niet mee te gaan fietsen. Zo vertrokken we met 17 deelnemers via Oele richting Boekelo waar we op het buitenterras van cafe de Buren onder de luifel  in onze regenkleding een welverdiend bakje koffie konden nuttigen. Nog steeds in stromende regen fietsten we verder naar het Rutbeek waar bij het Skicentrum een heerlijke lunch op ons stond te wachten. Hierbij waren ook de leden aanwezig die hadden afgezien van de fietstocht en daar met de auto waren gekomen. Tijdens de lunch werd het droog en brak zelfs de zon door. Na de lunch stapten we vol goede moed en eindelijk wat droog weer opnieuw op onze tweewielers. We trokken wel  onze enigszins  opgedroogde regenkleding weer aan want op de buienradar kondigde zich opnieuw een flinke portie regen aan en ja hoor, dat kwam ook uit.

Bij ons eindpunt, het Oelerschooltje konden we toch nog terugkijken op een geslaagde fietstocht met een record hoeveelheid regen. Na een kopje koffie en een drankje werd er koers gezet naar Delden en scheen ook nog de zon als goedmakertje.