Samen Zingen

Ruim 50 jaar geleden begon ik,  Ans als jongere met nog 2 leden van het jongerenkoor een koor voor ouderen: Zanglust: omdat wij als jongeren zagen dat er veel oudere mensen blij en gelukkig werden van zingen: we repeteerden in de grote zaal van de Wieken.

In het najaar van 2023, na een aantal bijeenkomsten rond het thema: “één tegen eenzaamheid”, dacht ik, nu ik pensioen heb, wat zou het leuk zijn om mensen weer blij te maken met een uurtje zingen.

Met het bestuur van KBO Senioren Delden denken we ook steeds na over leuke activiteiten voor ouderen. Dus heb ik contact gezocht met de welzijnscoaches van Carint en van hen kreeg ik de mogelijkheid om 2 x per maand de kapel van de Wieken in de ochtend te gebruiken om samen te zingen: bedoeld voor de bewoners van de Wieken en het verpleeghuis en de bezoekers van de Babbelaar en leden van de KBO Senioren Delden, die zingen leuk vinden.

We begonnen dinsdag 7 november, en al gelijk zat de ruimte vol en hadden we boekjes te kort, super! Een aantal KBO leden helpt mensen met ophalen en brengen als zelf komen een probleem is. Spontaan meldden zich 3 accordeonisten die iedere 2e dinsdag van de maand het samen zingen begeleiden, en de 4e dinsdag van de maand wordt er op de piano of het orgel begeleidt. We mochten met zang de levende kerststal ondersteunen op 22 december.

Gemiddeld komen er tussen de 40 en 50 mensen per keer zingen. Niets hoeft, alles mag. Verzoeknummers is mogelijk, aan of aanmelden hoeft niet. Gewoon, voor je plezier, lekker ontspannen zingen en mensen ontmoeten die ook genieten van zingen. Inmiddels hebben we 2 eigen boekjes met in totaal rond de 70 liederen, dus voor elk wat wils!!